Kuidas tutvustada mitteformaalset õppimist, võtmepädevusi ja Noortepassi?

Paljudele tundub see veidi keeruline olevat. Tegu on aga olulise teemaga, sest kõikide Erasmus+: Euroopa Noored projektide peamine alustala on enesearendamine. Õppimine ja kogemuste mõtestamine on läbivad aspektid, mis mõjutavad projekti kvaliteeti ning mis tuleks kindlasti projekti planeerima asudes läbi mõelda.

understanding competences

Üks võimalus tutvustada teemat, on anda sisendit nt Prezi Go the extra mile! ATTITUDE: willingness to learn(inglise keeles) Noortepassist, võtmepädevustest (sh oskustest, mida tööandjad aina enam hindavad )

ja lasta osalejatel jagada enda mõtteid, seostada reaalsete vajadustega, analüüsida suhtumist õppimisse. Sõnum on tegelikult lihtne: Tundke end kui õppijat!

tundke end kui õppijatTundke oma põhimõtteid ja meetodeid! 
Abimaterjal eesti keeles: käsiraamat NOORTEPASSI AVASTADES
Inglise keeles: Youthpass unfolded 

competences SKA

Mõned küsimused, mille peale mõelda:

– Kust pärinevad elukestva õppe võtmepädevused? PREZI about key competences in English (by Antonio Benaches Bodi,2013)
– Mida tead tulevikutöö 10 võtmeoskusest ? nt Tulevikutöö 10 võtmeoskused: eesti k kirjeldus vt lk 10
– Kuidas saaksid tutvustada Noortepassi põhimõtteid osalejatele (kas noortele või noorsootöötajatele)  sobival viisil?
– Milliseid toetavaid meetodeid saaksid konkreetse sihtgrupi puhul Noortepassi protsessi erinevates staadiumites kasutada?
– Kas ise tead, millised on Sinu õppeteooriad ja -strateegiad?
jne …

YP sentencescompetencesL2L

Flip-chart’ide allikas: programmi Euroopa Noored (perioodi 2007-2013) noorsootöötajate õpirände projekt SKY ATLAS: a training course on coaching