OLEN OBJEKTIIVNE kampaania


#olenobjektiivne kampaania kutsub üles noori suhtuma igasugusesse infosse targalt ning eristama ausaid sõnumeid kallutatutest. Kampaania põhimõtteid aitavad edasi kanda populaarsed Eesti Youtuberid teineteisele väljakutseid esitades.

Youtuberid teevad videoid, kus nad ütlevad enda parima ja halvima omaduse ning esitavad küsimuse, kas neist jääks teistsugune mulje, kui nad räägiksid endast vaid head või keegi teine ainult halba. Esimesena ütleb oma sõna sekka Martti Hallik!

Teisena asus #olenobjektiivne sõnumi eest välja noor ja terane neiu Victoria Villig. Igal lool võib olla kaks külge ning seda on Victoria kogenud omal nahal. Millised on tema kogemused alatult manipuleeriva meediaga?

Ka Rauno Raiesmaa aka Sniff räägib muuhulgas mõistlikust infotarbimisest ja avaldab oma parima ning halvima külje.

Meediakriitilisus muutub täna üha olulisemaks ning tuleb osata analüüsida erinevate sõnumite sisu ja tagamaid ning olla sõnumisaatjate motiivide suhtes kriitiline.

#olenobjektiivne rõhutab, et tarbida tasub vaid sellist infot, mis pärineb mitmest erinevast usaldusväärsest allikast. Oluline on hinnata sõnumite vastavust tegelikkusele, näiteks teabe faktitäpsust, uudisväärtuslikkust ja allikakasutust. Alles siis oskame langetada õigeid otsuseid.

#olenobjektiivne kampaania algatas Sihtasutus Archimedese noorteagentuur väärtusarenduse tegevuskava raames, rahastas Haridus- ja Teadusministeerium ja teostas Rakett.