Jäta navigatsioon vahele

Teksti suurus

Kontrastsus

×

“Mängiks ennast õige targaks” teine päev

 

  1. märts

Tänane hommik muutis asjad meie jaoks palju segasemaks, kui eile õhtul olid. Tarvastu Gümnaasiumi ajalooõpetaja Aive Kaldra tutvustas projektis osalejatele enda ja oma õpilaste osalusel valminud õppemänge ja tema jutt oli Marika omast hoopis erinev. Õpetaja Aive väitis, et õppemäng ei pea olema keeruline, hea on kasutada kõigile tuttavaid süsteeme, sest siis ei pea mängu selgitamisele üleliia palju aega kulutama. Mängud võivad olla lihtsad ja lühikesed, sest siis jõuab neid tunnis või mõnes tunni osas kasutada. Ta tuletas meelde kõiki lapsepõlvemänge – Monopol, Memoriin, Must Notsu, Doomino, Alias… Saime neid ajalooteemalisi mänge gruppidena ka läbi mängida ja peab ütlema, et näiteks Aliasest, mis oli koostatud 7. klassi keskaja õpiku uute mõistete kordamiseks, ei käinud paljude jõud ja mõistus üle. Raske oli. Pärast mängimist kogusime rühmatööna ideid, millistest ajaloosündmustest me oma mänge võiks looma hakata. Mitmel grupil tekkis juba kindel mõte, mis teema valida ja missugust mängumehhanismi kasutada.

Kui olime lõunat söönud, läksime Tarvastu Muusika-ja kunstikooli maaliklassi. Seal ootas meid maaliõpetaja Kälina Savka, kes pani kogu seltskonna kõigepealt modellide järgi figuuri joonistama, et me soovi korral ise kunstnikena oma lauamängud saaksime kujundada. Teise poole Kälina töötoast tegelesime maalimisega. Saime teada, kuidas õigeid toone kokku segada, kuidas erinevaid materjale ning faktuure paberi peal kujutada, kuidas langeb valgus ja kujunevad varjud. Kui töötoa alguses oli päris palju kuulda hädaldamist teemal „Ma ei oska üldse joonistada!“, siis lõpuks saime valmis uhke näituse nii joonistustest kui maalidest ja enamus meist üllatas iseennast.

Pärast õhtusööki saime vaba aega, et omavahel suhelda, lauamänge mängida, lähemalt tuttavaks saada ja lihtsalt pikast päevast puhata.